כתובתנו – המלאכה 19 אזור התעשייה נתניה (ליד איקאה) חנייה חינם

התקשרו – 072-3308512

סטודיו אדר זכוכית

כל מה שרציתם לדעת על מעקה זכוכית למרפסת

בחירת מעקה זכוכית למרפסת הינה בראש ובראשונה עניין בטיחותי ולכן יש להקפיד על עמידה בדרישות התקן והבטיחות, למען ביטחונם של הדיירים ואורחיהם.

בבואנו להזמין מעקה זכוכית למרפסת, עלינו לברר מספר נושאים חשובים, כגון מהו הגובה המינימלי הנדרש למעקה במרפסת, איזו עובי וסוג זכוכית נדרשים, ומה מוגדר בתקן הישראלי לבטיחות.

הדרישה המרכזית (עפ"י חוק) היא שהמעקה וכל המבנה התומך שלו, יתוכננו ע"י בעל מקצוע מוסמך עפ"י חוק (מהנדס, אדריכל, הנדסאי), אך לעיתים בעלי מקצוע נותנים את דעתם לצד העיצובי של המעקה ולאו דווקא לבטיחותי. ויחד עם זאת, אף המתקינים למיניהם אינם תמיד שולטים ברזי החוק ודרישות התקן.

מהן דרישות התקן של מעקה זכוכית למרפסת בטיחותי?

קיימים מספר פרמטרים חשובים שנדרש עלינו להיות מודעים אליהם כאשר אנו מזמינים התקנת מעקה זכוכית למרפסת.

  1. ראשית כל, גובה מעקה במרפסת מבנה מגורים חייב להיות לפחות 105 ס"מ. כמו כן, ישנה גם התייחסות למרווחים שבין כל רכיבי המעקה המגדירה שכדור בקוטר של 10 ס"מ לא יוכל לעבור דרכם.
  2. מבנה המעקה יהיה כזה שלא יתאפשר לטפס עליו ולכן אסור שיהיו רכיבים, בליטות או חללים על המעקה או בסביבתו, המאפשרים טיפוס על המעקה.
  3. התקן מחייב זכוכית בטיחותית – רבודה בלבד (שמיוצרת בהדבקה של שתי שכבות באמצעות שכבת ביניים שעשויה מפלסטיק). היתרון בזכוכית זו הוא שכשהיא נשברת, שכבת הביניים מונעת את פיזור רסיסי הזכוכית ומקטינה את הסיכון לפציעות. כאשר מדובר במעקה מרפסת, הזכוכית הרבודה מונעת היווצרות של חור אשר עלול להוות סכנת נפילה. דבר משמעותי כשמדובר במעקה זכוכית למרפסת. זכוכית מחוסמת למעקה המרפסת נדרשת במקרים מסוימים, אך כתוספת לזכוכית הרבודה. עובי הזכוכית אינו קבוע ונגזר ממיקומה, אך מחייב תכנון של גורם מוסמך.
  4. חוזק המעקה הינו פרמטר נוסף שנדרש אף הוא להילקח בחשבון על ידי הגורם המתכנן. במיוחד כאשר רוצים לשנות את התכנון המקורי, מכיוון שהדבר יכול לבוא לידי ביטוי בגובה עדכני של המעקה, גודל ומשקל פלטות הזכוכית המשולבות במעקה ועוד.

עיצוב מעקה זכוכית למרפסת

בתחום העיצוב, אין מגבלות המחייבות את המזמין, כל שכן את המתכנן.

פלטות הזכוכית שבמעקה אינן מחייבות סימון כלשהוא, בדומה לדלתות זכוכית במקומות ציבוריים.

יתרונות וחסרונות של מעקה זכוכית למרפסת 

יתרונות

היתרון המשמעותי של מעקה זכוכית למרפסת הוא כמובן הפן העיצובי שלו, מעבר לכך שהזכוכית מקנה נופך של יוקרה, השקיפות של המעקה נותנת תחושה של פתיחות ומאפשרת ליהנות מהנוף בצורה הטובה ביותר.

כמובן שלרוב בוחרים מעקה זכוכית שקוף למרפסת, אך ניתן כמובן להוסיף לזכוכית עיצובים שונים, כגון הדפסות, צריבה של הזכוכית בדוגמאות שונות ועוד.

ניתן לשלב גם זכוכית בגוון אפור או זכוכית אנטי סאן, על מנת לבודד מחום בצורה טובה יותר, ואף למנוע מעוברים ושבים לצפות במתרחש בתוך הבית בשעות החשיכה.

היתרון העיצובי של מעקה הזכוכית יחד עם החוזק המהווה מענה בטיחותי, נותן פתרון לאלה המחפשים ייחודיות ויצירתיות עיצובית בביתם.

חסרונות

חסרון מרכזי במעקות זכוכית למרפסת בהשוואה לסוגי מעקות אחרים (מעקה דקורטיבי ממתכת), הוא שמעקה זכוכית, "פחות מאוורר" ואינו מאפשר לרוח לחדור למרפסת. יחד עם זאת, ישנה דרישה בתכנון מעקה זכוכית למרפסת להשאיר מרווח של 6-2 ס"מ, כל 1.46 מטר, על מנת לאפשר לרוח לחדור מבעד לפלטות הזכוכית.

מה טווח המחירים של מעקה זכוכית למרפסת?

המחירים מושפעים כמובן ממכלול של דברים (סוג הזכוכית, גוון הזכוכית, מורכבות ההתקנה ועוד), אך באופן כללי טווח המחירים של מעקה זכוכית הוא בין 1,000-1,700 שקל למטר אורך (ללא מע"מ). המחיר אינו מתייחס כמובן לשלדת המעקה אשר יכולה להיבנות מחומרים שונים.

לקבלת ייעוץ בנושא בחירת מעקות זכוכית למרפסת, לבית ולעסק והמחשת מגוון דוגמאות ועיצובים, פנו לאדר זכוכית בע"מ בטלפון 072-3308512.