כתובתנו – המלאכה 19 אזור התעשייה נתניה (ליד איקאה) חנייה חינם

התקשרו – 072-3308512

סטודיו אדר זכוכית

בחירת דלתות זכוכית למקלחת

אם ברצונכם להחליף את וילון המקלחת בדלת זכוכית, או לשדרג את המקלחת שלכם למקלחת זכוכית, חשוב לדעת מספר דברים על בחירת דלתות זכוכית למקלחת! למשל, בחירת אופן סגירת המקלחון בהתאמה למרחב החדר ולגישה נוחה, סוג זכוכית הדלתות ויש כמובן את נושא העיצוב.

כאשר נבחר לשדרג את חדר האמבטיה שלנו עם מקלחון מזכוכית, יש להתייחס באופן שונה למקלחת ולאמבטיון, כאשר לכל אחד מהם קיימת סגירה שונה.

דלתות זכוכית למקלחון

למקלחת בהתאם למיקומה וצורתה קיימות מגוון אפשרויות סגירה (חזית, פינתית, עגולה ועוד).

צורת המקלחון

כאשר נזמין דלתות זכוכית למקלחת, רצוי שניקח בחשבון את מבנה החדר ומיקום המקלחת, מכיוון שהדבר ישפיע על מבנה וסוג המקלחת אותה נבחר ואת אופן פתיחת הדלתות.

לדוגמא:

  • האם נכון לבחור דלתות הזזה או דלתות נפתחות על ציר?
  • האם נכון לפתוח את הדלת ימינה או שמאלה?
  • האם תהיה זו כניסה חזיתית כדי למקסם את המרחב, או צידית כדי להתחשב במרחב הנתון?
  • מהו רוחב הדלת המומלץ ועוד.

אם אתם מתלבטים האם להתקין דלת הזזה או דלת ציר למקלחון, קחו בחשבון שהדבר משתנה בהתאם לתנאי השטח.

איכות המקלחון

בכל מקרה, חשוב שנבחר במוצר איכותי שאינו מתבלה. אם מדובר בדלתות זכוכית למקלחת על גבי גלגלים (דלתות הזזה), רצוי שהגלגלים יהיו איכותיים – ואם מדובר בדלתות על ציר, רצוי כמובן שיהיו אלה צירים איכותיים שיאפשרו לנו ליהנות מהמוצר לאורך זמן עם תחזוקה קלה שלו.

איטום ותחזוקת המקלחון

איטום דלתות זכוכית למקלחת הינו סוגייה חשובה בפני עצמה. עלינו לבחור בדלתות הכוללות איטום מחומרים איכותיים (בין הדלתות, בין הדלתות למחיצות הצד ובין הדלתות לרצפה).

כאשר אנו מנקים את המקלחת שלנו יש לשים לב באיזה חומרים אנו משתמשים, גם לטובת השמירה על הפרזול וגם לטובת השמירה על המקלחון עצמו. חומרי ניקוי חזקים מדי, עלולים לפגוע בציפוי הצירים, בפסי האיטום ואף בציפויים הדקורטיביים (במידה ויש).

עיצוב דלתות המקלחת

יש מגוון רחב של אופציות עיצוביות, כאשר הדבר יכול כמובן להשפיע גם משמעותית על מחיר המקלחון. בבחירת דלתות זכוכית למקלחת, השיקולים לרוב נעים בין הרצון לשמור על חלל פתוח בחדר ואז כמובן רצוי שדלתות המקלחת יהיו שקופות, לבין הרצון להסתיר חלקי גוף שונים, או לייצר אלמנט עיצובי על גבי דלתות המקלחת ואז ניתן לבחור בהדפסים שונים או בזכוכית חלבית צרובה בסגנון כזה או אחר.

בחירת דלתות זכוכית לאמבטיון

את האמבטיה ניתן לסגור לאורך הצלע הארוכה שלה, בכיסוי חלקי או מלא. פתרון זה נקרא אמבטיון.

כאשר נבחר בסגירה חלקית של האמבט, החלק הקבוע יהיה לרוב זה שסמוך לברז, ואליו תתחבר דלת על ציר אשר תיפתח אל תוך או מחוץ לאמבט עצמו. הסיבה לכך היא, שהאזור הסמוך יותר לברז הוא האזור "הרטוב יותר" ולכן הוא דורש חסימה. רוחב החלק הקבוע יהיה לרוב עד 50 סנטימטרים, ובהתאמה לצרכים האישיים.

במידה ונבחר בסגירה מלאה, הפתרון לרוב הוא על ידי דלת הזזה, הנעה על גבי מסילה שמונחת על הציר הארוך של האמבט.

ומה לגבי הבטיחות?

מהו עובי הזכוכית המומלץ בבחירת דלתות זכוכית מקלחת?

הביטחון שלנו הוא בהחלט פקטור שיש להתחשב בו ולא נכון לזלזל בו. דלתות זכוכית למקלחת מגיעות בעוביים שונים, וההמלצה היא על עובי של 8 מילימטר. חשוב מאוד כמובן לוודא שהזכוכית מחוסמת בהתאם לתו התקן הישראלי, וזאת כדי שלא תתנפץ ותפצע את הדייר, במקרה נפילה של הדלת או על הדלת, טריקה חזקה או כל מצב אחר שיכול לסכן את הדייר.

לפרטים נוספים ולייעוץ בנושא בחירת דלתות זכוכית למקלחת, פנו אל אדר זכוכית בע"מ בטלפון 072-330852 ונשמח לעמוד לרשותכם.