כתובתנו – המלאכה 19 אזור התעשייה נתניה (ליד איקאה) חנייה חינם

התקשרו – 072-3308512

איך לנקות אבנית ממקלחון

תוכן עניינים

ניקוי אבנית במקלחון

התמודדות עם אבנית על דלת המקלחון

יש לכם מקלחון בחדר הרחצה? אז סביר להניח שאתם מתמודדים, כמו רוב משקי הבית, עם אבנית המצטברת בדפנות המקלחון ואנחנו כאן על מנת לעזור לכם להתמודד עם הבעיה.

זה לא סוד שהמים בחלק לא מבוטל מערי ישראל "עשירים" באבנית. למרות הסינון הראשוני שעוברים המים על ידי הרשות, ניתן לראות את הצטברות האבנית בכל מכשירי החשמל בבית העובדים עם מים. גם המקלחונים בבית סובלים מהצטברות אבנית וכאשר הבעיה אינה מטופלת היא הופכת ללא אסתטית במקום שאמור להיות הגייני.

אז איך לנקות אבנית ממקלחון? בפוסט זה נתעמק בנושא!

טיפול מונע נגד אבנית במקלחונים של אדר זכוכית

אז לפני שאתם מקבלים מאיתנו טיפים לניקוי אבנית אנחנו רוצים שתדעו שניתן להזמין במסגרת תהליך הייצור של המקלחון טיפול כימי לזכוכית המונע אבנית לשנים רבות. מדובר בטיפול שעלותו קרובה לעלות מקלחון זול, ועל כן רוב המקלחונים הנמכרים בשוק אינם עוברים אותו. חשוב שתדעו – כל מקלחון היוצא מהמפעל שלנו עובר טיפול נגד אבנית ומונע מכם את ההתעסקות בהסרתה.

התמודדות עם אבנית במקלחונים שאינם של אדר זכוכית

מקלחונים אשר לא עברו טיפול נגד אבנית זקוקים לניקוי מונע של אחת לשבוע לפחות. הטעות הנפוצה היא להזניח את ניקוי המקלחון ולהיזכר רק כאשר מאוחר מידי והנזק לזכוכית ולפסי הסיליקון בלתי הפיכים … לכן השאירו מגב ידני במקלחת והקפידו לנגב אחרי כל מקלחת.

5 טיפים איך לנקות אבנית ממקלחון

1. השתמשו במים מזוקקים

מי ברז מכילים לעתים קרובות מינרלים שעלולים להשאיר אחריהם פסים או כתמים על משטחי זכוכית. שימוש במים מזוקקים לשטיפה הסופית יכול לסייע במניעת בעיה זו ולהבטיח גימור צלול.

2. יבשו עם מטלית מיקרופייבר

הימנעו משימוש במגבות נייר או במגבות רגילות לייבוש מקלחת הזכוכית שלכם, מכיוון שהן עלולות להשאיר מוך או סיבים. במקום זאת, השתמשו במטלית מיקרופייבר כדי להשיג גימור ללא פסים וללא מוך.

3. מרחו שטיפת חומץ

אם אתם מבחינים בכתמי מים עקשניים או משקעי מינרלים על מקלחת הזכוכית שלכם למרות ניקוי קבוע, שקלו למרוח שטיפת חומץ. ערבבו חלקים שווים חומץ ומים בבקבוק תרסיס, ורססו את משטח הזכוכית. תנו לזה לשבת כמה דקות לפני שטיפה במים וייבוש עם מטלית.

4. השתמשו במגב

השקעה במגב איכותי יכולה לעשות הבדל משמעותי בשמירה על ניקיון מקלחון הזכוכית שלכם. לאחר כל שימוש, העבירו במהירות את המגב על משטח הזכוכית כדי להסיר עודפי מים ולמנוע כתמי מים.

5. הימנעו מכימיקלים קשים

למרות שזה עשוי להיות מפתה להשתמש בכימיקלים חזקים כדי להסיר כתמים עקשניים או סימני סבון, הם עלולים להזיק הן לזכוכית והן לסביבה. היצמדו לחומרי ניקוי עדינים ולא שוחקים ולפתרונות טבעיים במידת האפשר.

על ידי ביצוע טיפים אלה, תוכלו להבטיח את אורך החיים והיופי של מקלחון הזכוכית שלכם. זכרו לקבוע שגרת ניקיון קבועה, לבדוק אם יש סימני נזק, ולטפל בבעיות באופן מיידי כדי לשמור על מקלחון אסתטי ופונקציונלי לאורך שנים. 

עשה ואל תעשה בניקוי דלת המקלחון

טעות נפוצה היא להשתמש בחומרים מבוססים חומצות על מנת להסיר את האבנית ולנקות את המקלחון. נתקלנו גם בכאלה המשפשפים את המקלחון בסקוטצ' כלים או ברזל כלים וגורמים לזכוכית נזק בלתי הפיך. 

אז חברים! חומצות למיניהם וסקוטצ'ים מחוספסים OUT וחומר להסרת אבנית ומטלית לחה IN!

את הצטברות העובש על גומיות הסיליקון ניתן להסיר באמצעות מסיר שומנים פשוט שקונים בכל סופר רק חשוב לעשות זאת בעדינות ולהיזהר בעיקר על חלקי הנירוסטה הקטנים המקבעים את המקלחון לבל ישרטו.

המלצה על חומר לניקוי אבנית ממקלחון

אם אינכם רוצים לעבוד עם חומרים כימיים תמיד ניתן לנקות את המקלחון באמצעות חומרי ניקוי טבעיים שיש בכל בית. חומץ 5% או לימון יעשו את העבודה כמו שצריך ואם הכתמים קשים מדי, הוסיפו קצת אבקת סודה לשתייה לקבלת חומר חזק. הריח יחלוף תוך כמה שעות אבל המקלחון שלכם יישאר מבריק.

תחזוקה נכונה של מקלחוני זכוכית

שמירה על מקלחת הזכוכית שלכם נקייה ומתוחזקת היטב לא רק משפרת את המשיכה החזותית שלו אלא גם מבטיחה את אורך חייו. בין אם יש לכם מקלחון קדמי, מקלחון פינתי, או אפילו אמבטיה עם מעטפת זכוכית, מעקב אחר הטיפים האלה יעזור לכם לשמור אותו נקי ואסתטי.

תדירות הניקוי: ניקוי קבוע חיוני למניעת הצטברות סימני סבון, כתמי מים קשים וטחב. שאפו לנקות את מקלחון הזכוכית שלכם לפחות פעם בשבוע כדי לשמור על הניקיון שלו.

השתמש בכלים הנכונים: בעת ניקוי מקלחון הזכוכית, הימנעו מחומרי ניקוי שוחקים או כלים שעלולים לשרוט את משטח הזכוכית. במקום זאת, בחרו בחומרי ניקוי לא שוחקים ומטליות מיקרופייבר כדי להסיר בעדינות לכלוך וכתמים.

אמצעי מניעה: כדי להפחית את הצורך בניקוי עמוק תכוף, שקלו להשתמש במגב או מטלית מיקרופייבר לאחר כל מקלחת כדי לנגב טיפות מים. שלב פשוט זה יכול למזער באופן משמעותי את הצטברות כתמי מים וסימני הסבון.

אטמו את הזכוכית: מריחת חומר איטום מגן על זכוכית המקלחון יכולה לעזור לדחות מים, סימני סבון ולכלוך, מה שמקל על הניקוי והתחזוקה. התייעצו עם איש מקצוע לקבלת אפשרויות האיטום הטובות ביותר עבור מקלחון הזכוכית הספציפי שלכם.

מקלחונים בהזמנה אישית: אם יש לכם מקלחון זכוכית בהתאמה אישית או בהזמנה אישית, חשוב מאוד להקפיד על הוראות היצרן לניקיון ותחזוקה. לכל מקלחון עשויות להיות דרישות ייחודיות, והקפדה על הנחיות אלו תבטיח את אורך חייו.

לסיכום, איך לנקות אבנית ממקלחון היא שאלה נפוצה שרבים מאיתנו מתמודדים איתה במסגרת תחזוקת הבית ולכן, תחזוקה נכונה וניקיון שוטף הם המפתח לשמירה על מקלחת הזכוכית שלכם במצב נקי. על ידי ביצוע טיפים אלו ושימוש בכלים ובמוצרי ניקוי הנכונים, תוכלו ליהנות ממקלחת זכוכית נוצצת ומושכת חזותית במשך שנים רבות.

אדר זכוכית מקלחונים בהתאמה אישית

באדר זכוכית אנו מייצרים מקלחונים בהתאמה אישית מזכוכית מחוסמת, העומדים בכל תקני הבטיחות המחמירים ביותר ומחזיקים לאורך שנים. תוכלו לבחור ממגוון דוגמאות ועשרות עיצובי כולל מקלחונים מזכוכית מודפסת כל המקלחונים שלנו עוברים טיפול כימי נגד הצטברות אבנית.