כתובתנו – המלאכה 19 אזור התעשייה נתניה (ליד איקאה) חנייה חינם

התקשרו – 072-3308512

איך לבחור מקלחון לחדר הרחצה שלך ?

מחפשים מקלחוני זכוכית? טוב שבאתם לבקר!

השאירו פרטים לקביעת פגישת ייעוץ

אז כיצד נבחר מקלחון מתאים לחדר הרחצה שלנו?

מכיוון שמקלחון הוא גולת הכותרת של חדר האמבטיה המודרני, בחירת מקלחון לחדר הרחצה הוא עניין של מה בכך. אז נבחר נבחר בצורה טובה, להלן המדריך שיעשה לכם סדר!

מכיוון שנושא הפוסט הוא מקלחוני זכוכית, חשוב לדעת שבחירת מקלחון לחדר רחצה מתחילה קודם כל בשימת לב שמדובר בדגם שעומד בתו התקן. כמו כן היא חייבת להיות עבה במידה כזו, שתקנה לה עמידות גבוהה ביותר. אך מעבר לכך, יש עוד מאפיינים שיעזרו לבחור מקלחון מתאים לחדר הרחצה שלנו.

התייחסות לסוג ודגם המקלחון

מקלחונים מעוצבים לרוב בהתאמה אישית ומציעים חוויה ייחודית ואישית המשדרגת את פעולת הרחצה הרגילה לעניין יוקרתי ומפנק. במידה והחלטתם לרכוש מקלחון לא סטנדרטי (במידות, או בעיצוב), המקלחון שלכם יעוצב בקפידה כדי לתת מענה להעדפות האישיות, לסגנון ולצרכים שלכם. 
מבחירת החומרים ועד הפריסה והפונקציונליות, ניתן להתאים כל היבט של המקלחון ליצירת נווה מדבר בהתאמה אישית. בין אם מדובר במקלחת גשם מרווחת, סילוני גוף מרובים או תכונת קיטור, האפשרויות להתאמה אישית הן אינסופיות. 
התוצאה היא מקלחון שלא רק עונה על דרישות פרקטיות אלא גם הופך למקלט של רגיעה והתחדשות. עם מקלחות מעוצבות בהתאמה אישית, בעלי בתים יכולים להפוך את שגרת יומם לבריחה מאושרת בתוך הנוחות של ביתם.

מידות המקלחון ביחס למידות חדר הרחצה

לא כל המקלחונים מיוצרים באותו הגודל, לכן, בחירת מקלחון לחדר רחצה צריכה להביא בחשבון את הגודל של החדר. בחדרים יחסית קטנים, יש עדיפות לדגם סטנדרטי שיהיה לא מאוד גדול אך מספיק מרווח. בחדרי רחצה גדולים ניתן לבחור מקלחון גדול יותר. 

סוג המקלחון שתבחרו חייב להתחשב במרחב הנתון של החדר ובעיצוב המתוכנן. לעתים תבקשו לעצב את חדר המקלחת שלכם בדרך מסוימת ולמקם את המקלחון בצורה מסוימת, אך תגלו להפתעתכם כי אין אפשרות לבצע את הדבר בשל שיקולים שונים ואז נותר בידכם לשנות את העיצוב או לשנות את הבחירות שלכם.

לדוגמא, בחירת מקלחון מוכן המגיע במידות סטנדרטיות שאינו מותאם אישית לנישה אלי ההוא אמור להיכנס, יכולה להתגלות כלא מעשית מול התכנון והעיצוב של חדר המקלחת. דוגמא נוספת, בחירת מקלחון פינתי לעיתים מתגלה כלא מעשית בשל הצורך במרחב נתון מוגדר שיאפשר את זווית פתיחת הדלתות.

אם מבנה החדר כולל נישה ייעודית, הבחירה הטבעית תהיה של מקלחון שייוצר במידות המתאימות לנישה. כך לא מאבדים שטח ונהנים מעיצוב מיטבי ופונקציונליות.

גודל מקלחון סטנדרטי הינו 80X80 ס"מ. ככל שהמקלחון גדול יותר, כך הוא בוודאי יהיה נוח יותר להתנהלות בתוכו ואף יאפשר להכניס אלמנטים שונים לרווחת המתרחצים, כגון ספסל ישיבה, מערכת מסאז' ועוד.

ומה בעניין הבטיחות?

קיים תקן ישראלי המתייחס לזכוכיות במקלחונים (תקן 1099, חלק 1.1) בתקן מוגדר כי "… לא משנה מה גודל זכוכית המקלחון, היא חייבת להיות זכוכית בטיחותית", כלומר, היא חייבת להיות אחת משני סוגים:

  • זכוכית מחוסמת – זכוכית שבעת היתקלות חזקה בה נשברת לרסיסים קטנים שלא יכולים כמעט לפגוע באדם והיא אינה יוצרת 'סכיני זכוכית' כמו אלו שנוצרים בעת שבירת זכוכית רגילה
  • זכוכית רבודה – זכוכית הבנויה משתי שכבות של זכוכית אשר ביניהן פילם דביק (כמו הזכוכית של השמשה הקדמית ברכב). במקרה של שבירת הזכוכיות הרסיסים נשארים דבוקים אל הפילם ולא מתפזרים לכל עבר ובכך מופחתת הפגיעה".

מבחינה בטיחותית, כאשר הזכוכית היא ללא פרופיל ובגובה של עד 2.30 מטר היא נדרשת להיות בעובי של 8 מ"מ מינימום, כאשר הזכוכית בגובה של יותר מ-2.30 מטר, עובי הזכוכית צריך להיות 10 מ"מ לפחות".

איזה סוג מקלחון אתם מחפשים, חזיתי או פינתי? מוכן או בהתאמה אישית?

מלבד המידות של המקלחון, צריך לשים לב איפה בדיוק הוא יעמוד בחדר הרחצה. אם חדר הרחצה יחסית מוארך או גדול, בחירת מקלחון לחדר רחצה תלך לרוב על דגם חזיתי

אם רוצים לחסוך במקום או שחדר הרחצה צר, במקום מקלחון מדגם חזיתי עדיף לבחור פתרון פינתי.

גודל ובחירת אופן פתיחת הדלתות תשפיע גם היא על סוג המקלחון, בחירה בדלת נפתחת על ציר היא אופטימלית מבחינת ניצול השטח, אך זאת בהנחה שניתן "לגנוב" שטח בתוך חדר המקלחת. יתרון נוסף של מקלחונים מסוג זה היא התחזוקה והניקוי הפשוטים.

דלתות הזזה "פחות תופסות מקום", כלומר לא נפתחות לחלל החדר וכך לא נדרש להתייחס לדלתות שתוספות מקום, אך במקלחונים אלה נדרש לשים לב לאיכות קונסטרוקציית המקלחון, כלומר לאיכות המרכיבים, המסילות העליונות והתחתונות, הגלגלים עליהן נעות הדלתות ועוד.  

מקלחונים אלה גם קשים יותר לניקוי, מכיוון שקשה יותר להגיע לכל האזורים.

גם במקרים של מקלחונים בהתאמה אישית עם דלתות נפתחות וגם עם דלתות הזזה, ישנם פתרונות שונים לפתיחת הדלת (פנימה, החוצה, כנף אחת, שתי כנפיים, כנף אל כנף ועוד) ולקיבוע דלתות המקלחון (על גבי צירים, על גבי ציר עליון, אל קירות צדדיים וכו').

רצוי מאוד שבחירת מקלחון בהתאמה אישית, תתייחס למכלול כל הפרמטרים המתוארים מעלה, כדי שהפתרון בסופו של דבר יביא לידי ביטוי גם מענה לדרישות הנתונות של חלל החדר וגם לצרכי הלקוח.

גודל המקלחון יתוכנן בהתאם לגודל חלל חדר המקלחת והעיצוב הרצוי ומכיוון שכך הוא יוגדר כמקלחון בהתאמה אישית, לדוגמא:

סוגי הדלתות האפשריות במקלחון

המאפיין הנוסף שצריך להקדיש לו תשומת לב הוא הדלת ואופן פתיחתה. שתי האפשרויות המקובלות ביותר הן דלתות מסוג כנף ודלתות מסוג הזזה. כנף, זאת אומרת דלת נפתחת בעלת ציר. החיסרון שלה הוא שהיא מחייבת שטח פנוי ואם החדר צר מדי, היא עלולה להפריע. 

לעומת זאת, קל יחסית לתחזק ולנקות אותה ומחירה נוח. דלת הזזה יכולה להתבסס על מסילה תחתית רגילה, יחד עם זאת, בדגמים המשוכללים יותר, היא מותקנת על בסיס מסילה עליונה. היתרון כאן הוא שלא מצטברת אבנית על המסילה וקל הרבה יותר לנקות ולתחזק אותה ואת סביבתה. 

כיצד לבחור מקלחון זכוכית המתאים לחדר האמבטיה שלכם

בחירת מקלחון זכוכית המתאים לחדר האמבטיה שלכם כרוכה בכמה גורמים כדי להבטיח פונקציונליות, אסתטיקה ועמידות. להלן מספר שלבים שינחו אותך בקבלת החלטה מושכלת:

מדדו את שטח חדר הרחצה שלכם: מדדו את השטח הפנוי בחדר הרחצה כדי לקבוע את הגודל והצורה של מקלחון הזכוכית שיתאים בצורה הטובה ביותר. קחו בחשבון גורמים כמו המיקום של אביזרי אמבטיה אחרים, דלתות וקירות.

קבעו את סגנון המקלחת המועדף עליכם: החליטו על סוג מקלחון הזכוכית הרצוי. האפשרויות הפופולריות כוללות מארזים ללא מסגרת, חצי מסגרת ומסגרות. כל סגנון מציע אסתטיקה ורמת פתיחות שונה. מארזים ללא מסגרת הם אלגנטיים ומינימליסטיים, בעוד שלמארזים ממוסגרים יש מסגרות מתכת גלויות לתמיכה נוספת.

קחו בחשבון את עובי הזכוכית: עובי הזכוכית משפיע הן על העמידות והן על העלות של המארז. זכוכית עבה יותר היא בדרך כלל חזקה יותר אך גם יקרה יותר. האפשרויות הסטנדרטיות נעות בין 4 מ"מ ל-10 מ"מ, כאשר עובי של לפחות 6 מ"מ היא הבחירה המומלצת והבטוחה.

בחרו את סוג הזכוכית: בחרו את סוג הזכוכית המתאים להעדפות ולצרכים שלכם. זכוכית שקופה היא בחירה פופולרית מכיוון שהיא מספקת תחושה פתוחה ומרווחת. זכוכית חלבית או מעוצבת מציעה פרטיות ועדיין מאפשרת לאור לעבור. קחו בחשבון גורמים כמו דרישות תחזוקה ורמת הפרטיות הרצויה לכם.

בדקו אם יש מאפייני בטיחות: בטיחות היא חיונית במקלחת מזכוכית. חפשו זכוכית מחוסמת, שהיא חזקה יותר ופחות צפויה להישבר לרסיסים חדים אם תתנפץ. זכוכית מחוסמת חיונית לבטיחות ונדרשת בדרך כלל על פי חוקי הבנייה.

קחו בחשבון חומרים וגימורים: החליטו על החומרים והגימורים שישלימו את סגנון חדר הרחצה שלכם. בחרו מתוך אפשרויות כגון כרום, ניקל מוברש או ברונזה משופשפת בשמן. ודאו שהחומרים עמידים בפני קורוזיה.

חשבו על קלות הניקוי: שקלו את דרישות התחזוקה של מקלחון הזכוכית. בדרך כלל קל יותר לנקות ולתחזק משטחי זכוכית חלקים ושקופים. חלק ממארזי הזכוכית כוללים ציפויים או טיפולים הדוחים מים וממזערים את הצורך בניקוי תכוף.

הגדירו תקציב: קבעו את התקציב שלכם עבור מקלחון הזכוכית, כולל עלויות ההתקנה. זכרו כי חומרים והתאמות אישיות באיכות גבוהה יותר עשויים לגבות מחיר גבוה יותר.

פנו לייעוץ מקצועי: התייעצו עם יצרן מקלחוני זכוכית או מעצב פנים מקצועי. הם יכולים לספק הנחיות המבוססות על פריסת חדר הרחצה, הדרישות והתקציב הספציפיים שלכם.

חקרו והשוו: חפשו יצרנים או ספקים בעלי מוניטין של מקלחונים מזכוכית. קראו חוות דעת של לקוחות והשוו מחירים, אחריות ושירותי התקנה. כתבה זו יכולה לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת ולמצוא את המוצר המתאים לחדר הרחצה שלכם.

על ידי ביצוע שלבים אלה, תוכלו לבחור מקלחון זכוכית המתאים לחלל חדר האמבטיה, להעדפות הסגנון והתקציב שלכם תוך הבטחת בטיחות, עמידות וקלות תחזוקה.

טיפים להתקנה

חשוב לבחור מתקין מקצועי – מתקין שאינו מקצועי יכול לטעות עוד בשלב המדידות, בשל חוסר תשומת לב או אי התייחסות לשטח, לדוגמא קירות בית לא ישרים וכתוצאה מכך יוזמנו חלקים לא במידה הנכונה והתקנת המקלחון תתקע.

תכנון מראש  של שילוב אלמנטים במקלחון – נדרשת מחשבה מראש על צורת ועיצוב המקלחון (הוספת אביזרים שונים, סוגי ידיות וכו') , מכיוון שאם לאחר ייצור המקלחון יידרשו שינויים, אם וכאשר הם יתאפשרו בכלל, עלותם תהיה גבוהה מאוד.

היתרונות של מקלחוני זכוכית לחדר האמבטיה

מקלחוני זכוכית מציעים מספר יתרונות שהופכים אותם לבחירה פופולרית עבור התקנות בחדר האמבטיה. הנה כמה מהיתרונות המרכזיים של מקלחוני זכוכית:

משיכה אסתטית: מקלחוני זכוכית מוסיפים נופך של אלגנטיות ותחכום לכל חדר רחצה. הם יוצרים מראה מלוטש ומודרני שיכול לשפר את האסתטיקה הכללית של החלל. מקלחוני זכוכית יכולים גם לגרום לחדר רחצה קטן להיראות גדול ופתוח יותר, מכיוון שהם מאפשרים לאור לעבור דרכו.

 

ורסטיליות עיצובית: מקלחוני זכוכית מציעים מגוון רחב של אפשרויות עיצוב שיתאימו לסגנונות והעדפות שונות. ניתן להתאים אישית כך שיתאימו לגדלים וצורות שונות של חדרי אמבטיה, מה שהופך אותם לבחירה רב-תכליתית לכל חלל. בנוסף, ניתן לחרוט, לחרוט או לעצב זכוכית כדי לספק פרטיות ועדיין לאפשר לאור לסנן דרכו.

תחושה מרווחת: מקלחוני זכוכית יכולים ליצור אשליה של מרחב ופתיחות בחדר האמבטיה. שלא כמו וילונות או קירות אטומים למקלחת, מתחמי זכוכית מאפשרים לראות את כל אזור המקלחון, מה שיוצר רושם של חלל גדול ומזמין יותר.

תחזוקה נמוכה: מקלחוני זכוכית קלים יחסית לניקוי ותחזוקה. משטחי זכוכית הם חלקים ולא נקבוביים, מה שהופך אותם עמידים בפני כתמים וצמיחת עובש. מארזי זכוכית רבים מטופלים בציפויים מגנים הדוחים מים ומפחיתים הצטברות של אבנית, עובש ועוד.

עמידות: רוב מקלחוני הזכוכית עשויים מזכוכית מחוסמת, החזקה משמעותית מזכוכית רגילה. זכוכית מחוסמת נועדה לעמוד בפני פגיעות ויש סיכוי נמוך יותר להישבר לרסיסים חדים אם תתנפץ. תכונה זו משפרת את הבטיחות בחדר האמבטיה.

אור מוגבר: מקלחוני זכוכית מאפשרים לאור טבעי לחדור לאזור המקלחון, ויוצרים אווירה מוארת ומזמינה. כניסת האור יכולה לגרום לחדר האמבטיה להרגיש מרווח יותר, והיא יכולה גם לשפר את הנראות בזמן המקלחת.

מקלחון כחלון ראווה: אם השקעתם בעבודת אריחים יפהפייה או בעיצובים מורכבים של חדר אמבטיה, מקלחון זכוכית יכול לשמש חלון ראווה לתכונות אלו. על ידי שמירת אזור המקלחת גלוי, מארז זכוכית מאפשר להעריך את הבחירות העיצוביות שלך במלואן.

אריכות ימים: זכוכית היא חומר עמיד שיכול לעמוד בפני קשיחות השימוש היומיומי. כאשר מקלחוני זכוכית מתוחזקים כראוי, הם יכולים לשמור על המראה והפונקציונליות שלהם לאורך שנים רבות, מה שהופך אותם להשקעה משתלמת.

בקרת אלרגנים וריחות: מקלחוני זכוכית מספקים סביבה היגיינית מכיוון שקל לנקות אותם ופחות סביר שיכילו אלרגנים כמו עובש וטחב. האופי הבלתי נקבובי של הזכוכית מונע ספיגת ריחות, מה שמבטיח חלל חדר אמבטיה רענן יותר.

אדר זכוכית – ייצור מקלחונים בהתאמה אישית

אז לא משנה איזה מקלחון אתם מחפשים, באדר זכוכית אנחנו נלווה אתכם משלב הרעיון, בחירת מקלחון לחדר הרחצה ועד ההתקנה בבית. 

היתרון שלנו הוא שאנחנו מייצרים את המקלחונים במפעל שלנו בנתניה ואתם חוסכים את פערי התיווך ומקבלים את המקלחון שבדיוק רציתם.

בנוסף למקלחונים אנחנו מייצרים גם את כל מוצרי הזכוכית לבית ולעסק, כגון:

√מראות, √מעקות זכוכית, √מדרגות זכוכית, √דלתות ומחיצות מזכוכית, √חיפויי קיר מזכוכית, √חיפויי קירות מטבח, √מדפי זכוכית ועוד…

אדר זכוכית - כל זכוכית שתבחרו!

אנחנו באדר זכוכית מאפשרים לכם לעצב את המקלחון שלכם בכל זכוכית שתבחרו ומלווים אתכם משלב התכנון במפעל ועד התקנה מקצועית על ידי אחד ממתקיני החברה. 

אבל מאוד חשוב להקפיד על שני דברים חשובים. עובי הזכוכית חייב להיות כ-8 מ"מ על מנת לשמור על בטיחות משפחתכם והדבר השני עליו יש להקפיד הוא שהזכוכית תהיה מחוסמת.

כל המקלחונים של אדר זכוכית מיוצרים בהתאמה אישית ויוצאים מהמפעל אחרי טיפול מיוחד כנגד הצטברות אבנית.